Minneseminar for Cathrine Wahlstrøm Tellefsen

Flest mulig skal lære mest mulig var Cathrines filosofi. Cathrine var fysiker, didaktiker, lektor og lærebokforfatter og hun hadde inderlig engasjement for læring. I dette seminaret skal vi feire og minnes Cathrine for den hun var og det hun stod for.

Foto: Yngve Vogt

Velkommen

v/Tone Gregers

Dagens lille undring

Cathrine startet alltid undervisningen med dagens lille undring. Det gjør vi også her.

Foto: Yngve Vogt

Læringsmiljøprisen 2012

I 2012 ble Cathrine tildelt læringsmiljøprisen ved UiO. Prisen er det som i dag er utdanningsprisen ved UiO. I den forbindelse ble det laget en nydelig film med Cathrine i sentrum. Vi viser denne filmen.

Innlegg

Cathrine betydde mye for mange. Her kommer et knippe av folk som Cathrine jobbet tett med over mange år.

Fra Det matematisk-naturvitenskapelig fakultet

• Solveig Kristensen
  • Knut M. Mørken
  • Andreas H. Haraldsrud

Fra Fysisk institutt

• Ellen K. Henriksen, Maria V. Bøe og Carl Angell
  • Sunniva Siem, Andreas Görgen, Kevin Li

Fra Naturfagsenteret

• Merethe Frøyland

Fra Aschehoug

• Harald Brandt, Odd T. Hushovd og Lars Nersveen

Enkel bevertning og mingling fra ca kl 18 i vestibylen på realfagsbiblioteket. Underholdning fra scenen.

På grunn av matbestilling må vi ha en oversikt over hvor mange som kommer. Meld deg på her:

Påmelding innen 30. mars

Publisert 1. mars 2023 11:05 - Sist endret 19. jan. 2024 10:29