REAL undervisning - tilbakemelding og vurdering

Dersom tilbakemeldinger på studentenes læringsarbeid skal fremme læring, må undervisere være bevisste på hvordan tilbakemeldinger gis. I tillegg må studenter være bevisste på hvordan de bruker tilbakemeldingene i sitt eget læringsarbeid. Tilbakemeldinger og formativ vurdering er tett knyttet sammen og er fokus for REAL undervisning denne våren.

Bildet kan inneholde: bord, skjorte, møbler, laptop, personlig datamaskin.

09.00 - 09.05 Velkommen

Knut Mørken, studiedekan ved MN

09.05 – 09.50 Hva skal til for at tilbakemelding har ønsket effekt på studenters læring?

Om tilbakemelding og tilbakemeldingskompetente studenter og undervisere.

Arild Raaheim, UiB

09.50 – 10.00 Pause

10.00 – 10.30 "Hva funker best? Å vurdere hverandre eller å vurdere seg selv?"

Erfaringer fra innføring av selv- og hverandrevurdering i bacherlorfag i fysikk.

Vidar Skogvoll, NJORD fysikk - Senter for studier av jordens fysikk (NJORDFI) og Anders Lauvland, fysisk institutt

10.30 - 11.00  Hva var det viktigste du lærte i dag, og hva gjorde det viktig?

Å bruke refleksjonsdagbøker som lærings- og vurderingsverktøy.

Pernille Bronken Eidesen, Avdeling for biologididaktikk, Institutt for biovitenskap

11.00 – 11.10 Pause

11.10 – 11.30 På lag med gruppelærere - målstyrt vurdering for læring - AVLYST PGA SYKDOM

Andreas Haraldsrud, KURT og CCSE

11.30 - 12.00 Diskusjon og oppsummering

Påmelding: For å melde deg på kan du registrere deg gjennom zoom-lenken.

Arrangementet passer for undervisere på MN og alle som er interessert i undervising.

Publisert 8. des. 2022 10:01 - Sist endret 19. jan. 2024 10:29