Kommende

Tid og sted: , Aud. 5 Vilhelm Bjerknes hus

Hvordan kan vi legge til rette for at studentene prioriterer fysisk oppmøte til undervisning? På REAL Undervisning løfter vi dette spørsmålet, og inviterer til inspirerende foredrag og samtaler om et godt læringsmiljø.

Tid og sted: , CCSE large meeting room

To increase the attention towards quality in higher education, we invite foreign MN teachers to a seminar on MN teaching culture, learning environment and how to create a fruitful community of teaching practice. Save the date, more info will come.

Tid og sted: , Aud. 2 Vilhelm Bjerknes hus

REAL gruppelærerstart er et seminar for studenter og ansatte som er gruppelærere i emner ved MN. Seminaret gir inspirasjon og gode verktøy for å komme i gang med et godt læringsmiljø i gruppetimene allerede fra start. Hold av datoen, mer info kommer.

Tidligere

Tid og sted: , Møterommet CCSE, fysisk institutt 4. etasje øst

Under REAL prat i mars fant vi ut at det er veldig få som benytter seg av KI i undervisningen ved MN. Kanskje ikke uventet siden dette fortsatt er et nytt og ukjent verktøy. I denne REALe praten ønsker vi å se litt nærmere på noen forslag til slike aktiviteter.

Tid og sted: , Møterommet CCSE, fysisk institutt 4. etasje øst

Under REAL undervisning i januar opplevde vi at mange hadde synspunkter og et ønske om å snakke mer om hvordan vi kan og bør bruke generativ kunstig intelligens på MN. Vi inviterer til en REAL prat om bruk av GPT UiO i undervisningen.

Tid og sted: , zoom

Et godt læringsmiljø legger grunnlaget for læring, og gruppelærerne har en viktig rolle for å bidra til å skape dette læringsmiljøet. Nå får gruppelærerne sin egen kick-start på semesteret.

Tid og sted: , Vilhelm Bjerknes' hus: Auditorium 1

Kunstig intelligens (KI) har tatt utdanningssektoren med storm, og selv ett år etter at KI ble allemannseie er det fremdeles mange som kjenner en usikkerhet knyttet til god bruk av KI i undervisning og læring.

I vårens utgave av REAL undervisning tar vi en fot i bakken og får oversikt over hva KI egentlig er og ser på ulike KI verktøy. I tillegg setter vi fokus på hvordan vi kan bruke det på lovlig måte og hvordan KI kan bli vår nye læringsassistent.