English version of this page

Studier

studenter i sofa i matematikkbygningen

studenter i sofa i matematikkbygningen

Emner

Finn pensum, timeplan og eksamen

Slik beholder du studieplassen din

Etter at du har takket ja til en programstudieplass ved Matematisk institutt får du tildelt en aktiv studierett på det aktuelle programmet. Studieretten gir deg rett til å ta emner som inngår i programmet, men du må overholde visse krav for å beholde den. 

Obligatoriske oppgaver

Innlevering av obligatoriske oppgaver gjøres i Canvas.

Logg på Canvas

Registrering, eksamen, permisjon og tilrettelegging

illustrasjonsbilde av globus, hånd, forstørrelsesglass

Dra på utveksling!

Utveksling vil gi deg en unik opplevelse, et fortrinn, nettverk, innsikt og kompetanse, -personlig og i forhold til arbeidslivet etter studiene. Alle programstudenter på Matematisk institutt kan dra på utveksling. 

Hva kan du jobbe med?

  • Ece jobber som Data Scientist i Boligmappa

    Med en kjærlighet for matematikk og språk tok Ece Cetinoglu en utdanning som omfavnet begge favorittene. I løpet av studiene fikk hun deltidsjobb i Boligmappa, hvor hun nå jobber fulltid.

  • Data Scientist i Skatteetaten

    Christian Alm Grindheim bruker data og maskinlæringsmodeller til å hindre skattekriminalitet og å gjøre det lettere for vanlige innbyggere å betale riktig skatt.

  • Martin jobber i Norsk Regnesentral

    Martin jobber for forskningsinstituttet Norsk Regnesentral der han blant annet bruker kunstig intelligens til å oppdage slitasje på maskiner.

Informasjon for masterstudenter ved MI

Her finner du praktisk informasjon om ditt masterstudie ved Matematisk institutt fra start til slutt, samt viktige frister og skjemaer. 

Andre ressurser

Emneevaluering

Matematisk institutt ønsker en kontinuerlig evaluering av både form og innhold i undervisningen.

Alumniforeningen ved Matematisk institutt

Hold kontakt med instituttet gjennom MI alumni.

Kontakt oss

Studieadministrasjonen ved Matematisk institutt: studieinfo@math.uio.no

Si fra!

Meld fra om positive eller negative sider ved læringsmiljøet