Publisert 26. apr. 2024 16:25

De første tallene fra Samordna opptak er offentliggjort. De viser at de nye programmene ved Matematisk institutt har slått an blant søkerne til høyere utdanning. Totalt noterer vi 275 førstevalgsøkere, mot 155 i fjor. – Vi gleder oss til å møte alle de nye matematikkstudentene, sier nåværende student August.

Publisert 28. nov. 2022 08:50

Lyst på en julekalender med matematisk innhold? Det er vel ingenting som gir mer julestemning enn litt mattenøtter?

Publisert 6. sep. 2022 11:29

I disse dager ser en ny matematikk-podcast dagens lys. I Kalkulus med Anne og gjengen, diskuterer Anne klassiske emner i kalkulus med ansatte ved Matematisk institutt.

Publisert 16. okt. 2020 11:13

Over 120 studenter deltok først i del-finaler i Trondheim, Bergen og Oslo, og det var totalt ni lag som kvalifiserte seg til finalen. Laget som gikk helt til topps i år var «Import MAEC in NB», bestående av våre egne Matematikk og økonomi-studenter; David Händler Andersen, Øystein Høistad Bruce og Sigurd Holmsen.