Direktør for samfunns- og næringslivskontakt ansatt ved Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet.

Det er med stor glede vi ønsker Carina Hundhammer velkommen som fakultetets direktør for samfunns- og næringslivskontakt! Hun tiltrer 1. september 2024.

portrettbilde: Carina Hundhammer

Foto: Leikny H. Skjærseth

Carina kommer fra stilling som daglig leder for NORIN AS, et partnerskapssamarbeid mellom forskningsinstituttene IFE, NIVA og NILU. Siden nyttår har hun drevet sitt eget konsulentfirma rettet mot forskning og høyere utdanning. Carina har lang fartstid fra forskningssektoren, blant annet som leder for forsknings- og høyere utdanningspolitikk i Abelia (NHO), leder for forskningspolitikk ved SINTEF, forskningsdirektør ved Høyskolen Kristiania, og ulike stillinger i Norges forskningsråd, Osloregionens Europakontor, Nofima Mat AS, NMBU og Agderforskning. Carina er utdannet Master i ledelse og Cand. mag. i økonomi og administrasjon ved NTNU.

Carina får ansvar for fakultetets fagstrategiske samarbeid med eksterne aktører, med koordineringsansvar for strategiutforming innen samfunnsformidling og rekruttering.

Til hennes stilling ligger også ansvar for fakultetets arbeid og rutiner for eksportkontroll og forsvarlig internasjonalt samarbeid og karriereutviklingstilbud til fakultetets ansatte i midlertidige- og prosjektfinansierte stillinger.

Med Carina Hundhammer på laget får fakultetsledelsen videreført forsterket kompetanse innen fagstrategisk ledelse i grenselandet forskning, næringsliv, samfunn og politikk.

Vi ønsker Carina hjertelig velkommen til oss!

Publisert 21. juni 2024 14:53 - Sist endra 27. juni 2024 14:04