Hvor skal norske virksomheter sende sine ansatte for kompetanseutvikling?

Alle snakker om livslang læring, men hvor får næringslivet egentlig best og mest relevant kompetansepåfyll? På de store universitetene i Norge eller er det mer attraktivt med faglig påfyll fra andre aktører i utlandet?

Har egentlig politikerne lagt til rette for at norsk næringsliv skal bruke de norske utdanningsinstitusjonene til etter- og videreutdanning?

Panel 1:  Hvordan bør etter- og videreutdanningen i Norge organiseres, og hva mangler i dagens modell? Hva kan akademia bli bedre på og hvilket behov har næringslivet i årene fremover?

Annita Fjuk (DigitalNorway), Tale Skjølsvik (OsloMet), Solveig Kristensen (UiO), Anne Flagstad (Statnett), Cecilie Heuch (Telenor), Elisabet Haugsbø (Tekna).

Panel 2:  Hvordan er konkurransesituasjon i Norge og internasjonalt? Har akademia rammevilkårene de trenger for å konkurrere med internasjonale aktører?

Liv Dingsør (DigitalNorway), Kari-Anne Jønnes (Høyre), Lise Selnes (Arbeiderpartiet), Tine Austvoll Jensen Fornell (Google Norge) og Roar Olsen (SIKT).

Les mer om arrangementet på arendalsuka.no

DigitalNorway
Publisert 15. aug. 2022 09:05 - Sist endra 15. aug. 2022 10:34