Verdensdagen for psykisk helse

I anledning Verdensdagen for psykisk helse ønsker vi å markere UiOs engasjement med et knippe arrangementer og aktiviteter.

Tirsdag 10. oktober

Lære sammen: hvorfor og hvordan?

Fotografi av Forvei-veilederne Ilan Villanger og Linda Westgaard
Foto: Hilde Omberg / UiO

ForVei deler sine tanker og erfaringer om hvorfor det er viktig å jobbe sammen for bedre læringsprosessen og ikke minst hvordan man kan samarbeide for best mulig utbytte.

• Tid: 11.00–11.45
  • Sted: Georg Sverdrups Hus, Undervisningsrom 1

Meld deg på

Lære av hverandre: Synnøves beste tips til studenter

Er du nysgjerrig på hvordan det er å ha autisme/aspergerdiagnose som student? Vil du samtidig få noen gode tips til å håndtere studiehverdagen? MN-fakultetet har en egen gruppe for studenter med autisme/aspergerdiagnose. Vi har skjønt, at for å fungere godt når det er ekstra mange utfordringer i studielivet, har disse studentene en stor verktøykasse å dele med ALLE studenter. Struktur, sortering av informasjon og hvordan man skjermer seg er spørsmål som gjelder for oss alle. Møt Synnøve Helgesen, som er student på informatikk og faddersjef på MN. Hun vil fortelle om hvordan det er å være jente med aspergerdiagnose når man starter på UiO, og dele sine beste perspektiv på studielivet.

• Tid: 12.15–13.15
  • Sted: Vilhelm Bjerknes' hus, Auditorium 4

Meld deg på

Onsdag 11. oktober