Kristine Bakkemo Kostøl

Universitetslektor - Naturfagsenteret
Bilde av Kristine Bakkemo Kostøl
English version of this page
Telefon +47 22858214
Mobiltelefon 41634468
Brukernavn
Besøksadresse Sem Sælands vei 24 Fysikkbygningen 0371 Oslo
Postadresse Postboks 1106 Blindern 0317 Oslo

Faglige interesser

Bruk av andre læringsarenaer i undervisningen, samarbeid mellom skole og arbeidsliv, naturfaglig kapital og Nature of Science.

Arbeidsområder

  • Leder for Lektor2-ordningen som handler om samarbeid mellom skole og arbeisliv
  • Jobber med bruk av naturen som læringsarena i prosjektet Uterommet

Bakgrunn

  • Undervisningserfaring fra ungdomstrinn og videregående skole
  • PPU fra UiO
  • Master i Materialer, energi og nanoteknologi fra UiO 
Emneord: Lektor2, Naturfagdidaktikk, Andre læringsarenaer

Publikasjoner

  • Kostøl, Kristine Bakkemo; Bøe, Maria Vetleseter & Skår, Aud Ragnhild (2022). Nature of Science in Norway’s Recent Curricula Reform: Analysis of the Biology, Chemistry, and Physics Curricula. Science & Education. ISSN 0926-7220. doi: 10.1007/s11191-022-00399-z. Fulltekst i vitenarkiv
  • Kostøl, Kristine Bakkemo & Remmen, Kari Beate (2022). A qualitative study of teachers’ and students’ experiences with a context-based curriculum unit designed in collaboration with STEM professionals and science educators. Disciplinary and Interdisciplinary Science Education Research (DISER). 4. doi: 10.1186/s43031-022-00066-x. Fulltekst i vitenarkiv
  • Kostøl, Kristine Bakkemo; Remmen, Kari Beate; Braathen, Anette & Stromholt, Shelley (2021). Co-designing cross-setting activities in a nationwide STEM partnership program – Teachers’ and students’ experiences. LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education. ISSN 2323-7104. 9(1), s. 426–456. doi: 10.31129/LUMAT.9.1.1414. Fulltekst i vitenarkiv
  • Kostøl, Kristine B; Magraso, Anna & Norby, Truls (2012). On the hydration of grain boundaries and bulk of proton conducting BaZr0.7Pr0.2Y0.1O3-delta. International Journal of Hydrogen Energy. ISSN 0360-3199. 37(9), s. 7970–7974. doi: 10.1016/j.ijhydene.2011.11.094.

Se alle arbeider i Cristin

  • Korsager, Majken; Reitan, Berit; Dahl, Maria Gaare; Frøyland, Merethe; Kostøl, Kristine Bakkemo & Ruben, Subashini Parameswaran [Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen] (2024). Uterommet – nærmiljøet som læringsarena .
  • Korsager, Majken; Reitan, Berit; Kostøl, Kristine Bakkemo & Frøyland, Merethe (2024). TEACHERS' TALK ABOUT OUTDOOR EDUCATION IN A PROFESSIONAL LEARNING COMMUNITY - Competence development as snake and ladder game .
  • Kostøl, Kristine Bakkemo & Braathen, Anette (2021). Når formidlingen blir målet. Naturfag. ISSN 1504-4564. s. 62–63.
  • Kostøl, Kristine Bakkemo & Braathen, Anette (2021). Spørsmål som drivkraft. Naturfag. ISSN 1504-4564. s. 16–17.
  • Kostøl, Kristine Bakkemo (2019). Mugg er i hvert fall naturlig! Naturfag. ISSN 1504-4564. 1, s. 18–19.
  • Bøe, Maria Vetleseter & Kostøl, Kristine Bakkemo (2019). Energi og materie - svaret på (nesten) alt. Naturfag. ISSN 1504-4564. s. 4–6.
  • Kostøl, Kristine Bakkemo; Remmen, Kari Beate; Braathen, Anette & Stromholt, Shelley (2019). 'I was part of something big' - student outcomes of using a co-design tool in a STEM partnership program.
  • Frøyland, Merethe; Braathen, Anette & Kostøl, Kristine Bakkemo (2018). Elever på vei mot forståelse - hvordan kan det se ut? Naturfag. ISSN 1504-4564. s. 86–89.
  • Braathen, Anette; Frøyland, Merethe & Kostøl, Kristine Bakkemo (2018). Gjer tenkinga til elevane synleg! Naturfag. ISSN 1504-4564. s. 50–53.
  • Kostøl, Kristine Bakkemo; Braathen, Anette & Frøyland, Merethe (2018). Fra boller og refleksvest til læring - Hvordan lykkes med undervisning som involverer andre læringsarenaer? Naturfag. ISSN 1504-4564. s. 34–37.
  • Reitan, Berit; Bøe, Maria Vetleseter; Kostøl, Kristine Bakkemo & Braathen, Anette (2018). Undervisning for naturfaglig kapital: Hva har elevene dine i ryggsekken? Naturfag. ISSN 1504-4564.
  • Kostøl, Kristine Bakkemo & Remmen, Kari Beate (2016). Læring gjennom oppdrag. Naturfag. ISSN 1504-4564. s. 38–43.
  • Remmen, Kari Beate & Kostøl, Kristine Bakkemo (2015). Andre læringsarena i undervisningen - hvordan?
  • Remmen, Kari Beate & Kostøl, Kristine Bakkemo (2015). Lærer + arbeidslivet = bedre realfagundervisning?
  • Remmen, Kari Beate & Kostøl, Kristine Bakkemo (2015). Lektor2-modellen - Et verktøy for samarbeid om undervisningsopplegg.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 12. juni 2019 12:44 - Sist endret 9. nov. 2023 08:49

Prosjekter