-
Korsager, Majken; Reitan, Berit; Dahl, Maria Gaare; Frøyland, Merethe; Kostøl, Kristine Bakkemo & Ruben, Subashini Parameswaran
[Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen]
(2024).
Uterommet – nærmiljøet som læringsarena
.
Vis sammendrag
Læring utendørs kan gi fordeler som motivasjon, økt forståelse og elevaktiv læring. Fordelene er særlig viktig for barn som ikke finner seg til rette i egen læringshverdag og som trenger å føle tilhørighet og mestring. Gjennom Uterommet utvikler vi læringsressurser, kompetanseutviklingspakker og didaktiske verktøy som kan bidra til å gjøre uteundervisning i skolen meningsfull og gjennomførbar for alle. Ressursene utvikles i samarbeid med barn, lærere, barnehageansatte, ansatte fra UH-sektoren og frivillige organisasjoner.
-
Korsager, Majken; Reitan, Berit; Kostøl, Kristine Bakkemo & Frøyland, Merethe
(2024).
TEACHERS' TALK ABOUT OUTDOOR EDUCATION IN A PROFESSIONAL LEARNING COMMUNITY - Competence development as snake and ladder game
.
-
Kostøl, Kristine Bakkemo & Braathen, Anette
(2021).
Når formidlingen blir målet.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
s. 62–63.
-
Kostøl, Kristine Bakkemo & Braathen, Anette
(2021).
Spørsmål som drivkraft.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
s. 16–17.
-
Kostøl, Kristine Bakkemo
(2019).
Mugg er i hvert fall naturlig!
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
1,
s. 18–19.
-
Bøe, Maria Vetleseter & Kostøl, Kristine Bakkemo
(2019).
Energi og materie - svaret på (nesten) alt.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
s. 4–6.
-
Kostøl, Kristine Bakkemo; Remmen, Kari Beate; Braathen, Anette & Stromholt, Shelley
(2019).
'I was part of something big' - student outcomes of using a co-design tool in a STEM partnership program.
-
Frøyland, Merethe; Braathen, Anette & Kostøl, Kristine Bakkemo
(2018).
Elever på vei mot forståelse - hvordan kan det se ut?
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
s. 86–89.
-
Braathen, Anette; Frøyland, Merethe & Kostøl, Kristine Bakkemo
(2018).
Gjer tenkinga til elevane synleg!
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
s. 50–53.
-
Kostøl, Kristine Bakkemo; Braathen, Anette & Frøyland, Merethe
(2018).
Fra boller og refleksvest til læring - Hvordan lykkes med undervisning som involverer andre læringsarenaer?
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
s. 34–37.
-
Reitan, Berit; Bøe, Maria Vetleseter; Kostøl, Kristine Bakkemo & Braathen, Anette
(2018).
Undervisning for naturfaglig kapital: Hva har elevene dine i ryggsekken?
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
-
Kostøl, Kristine Bakkemo & Remmen, Kari Beate
(2016).
Læring gjennom oppdrag.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
s. 38–43.
-
Remmen, Kari Beate & Kostøl, Kristine Bakkemo
(2015).
Andre læringsarena i undervisningen - hvordan?
-
Remmen, Kari Beate & Kostøl, Kristine Bakkemo
(2015).
Lærer + arbeidslivet = bedre realfagundervisning?
-
Remmen, Kari Beate & Kostøl, Kristine Bakkemo
(2015).
Lektor2-modellen - Et verktøy for samarbeid om undervisningsopplegg.