Læring utendørs kan gi fordeler som motivasjon, økt forståelse og elevaktiv læring. Fordelene er særlig viktig for barn som ikke finner seg til rette i egen læringshverdag og som trenger å føle tilhørighet og mestring. Gjennom Uterommet utvikler vi læringsressurser, kompetanseutviklingspakker og didaktiske verktøy som kan bidra til å gjøre uteundervisning i skolen meningsfull og gjennomførbar for alle. Ressursene utvikles i samarbeid med barn, lærere, barnehageansatte, ansatte fra UH-sektoren og frivillige organisasjoner.
Mork, Sonja Merethe; Haug, Berit; Sørborg, Øystein; Ruben, Subashini Parameswaran & Erduran, Sibel
(2023).
HOW CAN THE SCIENCE CURRICULUM BE HUMANIZED ABOUT THE NATURE OF SCIENCE? .
Ruben, Subashini Parameswaran & Aas, Celine
(2023).
Leke, lage og lære med Skaperskolen.