Aktuelt

Disse sju sommerstudentene ved Center for Computing in Science Education (CCSE) skal bruke sommerferien på å finne ut av hvordan kunstig intelligens brukes for å lære mer. Håpet er å finne ut av hvordan alle studenter kan bruke KI som en motivert hjelpelærer med evig tålmodighet.

Kjemisk institutt inviterer alle kandidater som har fullført eller skal fullføre sin mastergrad i løpet av studieåret 2023-2024 til en seremoni for å feire. Velkommen til masterkreering!

Kunstig intelligens er et utrolig spennende verktøy, men det finnes noen farer ved å bruke det uvørent. Her er KURT-Vidars beste tips til studenter om hvordan bruke GPT UiO på en god måte.

Kjemisk institutt er godt i gang med å planlegge for studiestart, velkomst av nye studenter og undervisning. Nå søker instituttet etter studenter som kan bidra som undervisningsassistenter eller på sosiale medier - og mye imellom.

Søkartala i Samordna opptak 2024 for høgare utdanning er klare, og mange ynskjer å studera ved høgskule og universitet i år. For dei to studieprogramma i geofag ved Institutt for geofag ved UiO er det ein fin oppgang i antal fyrstevalssøkarar sett i forhold til fjoråret.