Kaldeste vår på seksti år

Rett etter at jeg kom tilbake til Hamburg begynte det å snø. For første gang på mange uker, og så ble det skikkelig kaldt. Mamma kom på besøk til bursdagen min, men hadde lagt igjen vinterskoene i Norge. Ikke smart. Her et bilde fra rådhusplassen på bursdagen min.

Det ble en veldig koselig bursdag med overraskelsesbesøk fra kjæresten min. Hun hadde bakt kake og hun og de andre beboerne overrasket meg på kjøkkenet med bursdagssang. Senere dro vi på den beste fiskerestauranten i Hamburg.

Det blir ikke mye festing på studentheimen her, men når det først festes er det virkelig bra. Her fra bursdagen til en av de andre beboerne en uke senere.

Hjemmelaget sushi, dumplings, sekt og kake. Litt senere på kvelden tok jeg fram akevitten fra mor. Da skal jeg love det ble stemning.

Hamburg er kjent som Tysklands største by på showbiz med mange kjente teateroppsetninger og musikaler. I går gikk vi på König der Löwen - Løvenes konge, den mest kjente oppsetningen. Musikalen har gått i mer enn ti år og teateret ble bygget spesifikt for dette stykket. Det ligger veldig sentralt i byen, men for å komme dit må man krysse Elben. Egne ferger losjet oss over elva.

Etterpå må jeg bare si at det var en fantastisk oppsetning. Flinke skuespillere, utrolig flinke sangere og enda bedre kostymer gjorde det til en flott kveld, selv om billettene kanskje var litt smådyre. Kjæresten var meget fornøyd. Jeg ser litt mer bekymret på den økonomiske situasjonen.

Nå er det tid for påske. Den tilbringes i Bielefeld. Håper på litt varmere vær når jeg kommer tilbake igjen.

Emneord: Hamburg, Universität Hamburg, kjemi, Tyskland, dårlig vær Av Anders Kokkvoll Engdahl
Publisert 24. mars 2013 14:43 - Sist endret 1. okt. 2015 11:03
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for å kommentere