Endring i planene, fra bra til bra

I lied! Jeg sa det ble en stund til neste gang fordi jeg hadde så SYKT mye gøy å gjøre de neste helgene.

Vel, turen til Cairns ble det dessverre ikke noe av, men på en annen side fikk jeg endelig brukt en hel dag i solen ved Riverview lagoons og kvittet meg med en helt sinnssyk «farmers tan» jeg hadde opparbeidet meg. Deretter ble det en tur til noen venner før vi tok turen til Kirwan tavern for en matbit. Jeg spiste bangers and mash som er pølser og potetmos, og med på kjøpet fikk jeg matforgiftning eller noe slik at lørdagen min ble ødelagt. Før feberen slo til så tok vi turen videre til Riverview tavern for å slappe av litt til, det har blitt noen sykkelturer hit og om noen reiser på utveksling til Townsville så kan jeg anbefale Riverview tavern som en bra plass for et pust i bakken.
Lørdagen ble brukt til å slappe av og drikke masse vann samt en kort tur på kjøpesentret for å kjøpe en ny shorts (mye sykling og gange gjør sitt med kroppen), men det ble ingen shorts… Bare nye shoesies :-)

Trengte for så vidt de også da…..

Moving on.. Vi har fått ny dusj og huseieren har oppgradert vårt gamle lekkende bad til nye lekre fasiliteter i hagen. Det betyr at jeg nå kan ta meg en dusj, for så å lufttørke i solen mens jeg drikker kaffen min (det vil ikke legges ut bilder av dette, av helt ÅPENBARE årsaker). Det hele startet med at dusjen vår har hatt et dryppertproblem siden jeg flyttet inn og det viser seg at et resultat av konstant vannetansamling i en eldre dusj faktisk resulterer i lekkasje til leiligheten under oss. Heldigvis for leieboeren i underetasjen så var det bare soverommet hans som ble fuktig og ikke et rom som brukes ofte…. Så nå har vi en dusj i hagen som ser ut som et toalett på en byggeplass, som å være på campingtur ifølge huseieren. Uhhm, jah, nei, ikke akkurat.

Jeg hadde gledet meg til denne søndagen fordi jeg hadde blitt lovet at TEDx skulle komme til JCU mens jeg var her! For de som ikke kjenner til TED så er det et fora for å dele idéer som engasjerer. De startet i 1984 og har i de siste årene eksplodert i popularitet pga. gratis deling over internett. TED inviterer de beste, mest kunnskapsrike og mest inspirerende talerne i sitt felt og lar de dele sine idéer på konferanser der verdens ledere og intelligentsia deltar, deretter deles disse talene online til alle som ønsker å høre på. En herlig måte å få inn kunnskap om et mylder av felt på en enkel og tilgjengelig måte(www.ted.com). TEDx er på sin side en lokal variant av det store TED symposiet som har tillatelse av TED sentralt til å bruke merkenavnet til å holde én konferanse hvert år i sitt lokalmiljø. For de som kjenner meg vet de at jeg simpelthen ELSKER TED og hva de gjør, så Boy oh Boy som jeg gledet meg til denne søndagen. Og Boy oh Boy som jeg ble skuffet da det viste seg at det kun var et informasjonsmøte for et nylig oppstartet TEDx samfunn i Townsville :-( MEN litt googling gav meg et lite løft da det viste seg at TEDx skal avholdes i Oslo en gang i Januar, Whoopdidoo! Min oppfordring til UiO eller studenter ved IBV/UiO er at noen setter i gang med å lage et lokalt UiO TEDx samfunn.

Det har også foregått annet som en lang uke av prøver og innleveringer, bowling og dagliglivet som vanlig. Livet går sin vante gang og jeg har nettopp innsett at jeg snart er halvveis i oppholdet! Selv om jeg savner alle hjemme med jevne mellomrom så går tiden her nede ufattelig fort. Så for deg som reiser ned hit etter meg (og forhåpentligvis fordi du har funnet ut at noe av det jeg skriver virker kult), ta vare på minnene du skaper her nede for tiden går så ufattelig fort og før du vet ord av det så er du hjemme igjen.

Joe :-)

Emneord: Australia, Townsville, James Cook University, JCU, biologi Av Joe Kristoffer Partyka
Publisert 14. sep. 2014 10:51 - Sist endret 1. okt. 2015 10:46
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for å kommentere