Besøk ganger to!

Her kommer igjen en liten oppdatering fra meg.

Lørdag 18.november dro Christoffer hjem til Amsterdam etter å ha tilbragt 10 dager her i sør Tyskland. Den første helgen var vi som nevnt i Stuttgart som er rundt 2,5 timers kjøretur fra München. Stuttgart er fint og vi koste oss, selv om det regnet mye. Vi er likevel begge enige om at München er mye finere. På mandag leste vi på dagen, og på kvelden dro vi på MUSE konsert. Det var utrolig bra. Vi hadde de dårligste billettene, det er noen stå plasser bak de bakerste sitteplassene, der sto vi! Men det var det eneste som var igjen og vi hadde veldig fin utsikt. På tirsdag hadde vi sightsing dag. Først var vi på en 3 timers gåtur med guide. Vi gikk rundt i sentrum av München og fikk høre om alt fra grunnleggingen av München, pest og kriger til øl og oktoberfest. Det var utrolig interessant og jeg lærte mye som jeg kan fortelle videre når jeg skal være guide for andre senere. Vi var også innom the Residence som er et gigantisk palass der diverse konger og fyrster har bodd. På kvelden spiste vi middag med noen venner av meg. Onsdag, torsdag og fredag var det igjen studier, men vi gjorde ting på kveldene. På onsdag var det igjen vår ukentlige onsdagsmiddag. På torsdag løp vi en tur og på kvelden hadde vi date night. Vi dro først ut og spiste på en restaurant jeg går eller sykler fobi hver dag på vei til universitetet. Det var maks treff, utrolig koselig og god mat. Etterpå dro vi en tur på Hofbrauhaus, som er den mest kjente øl-huset i München. Det er plass til 900 mennesker over 3 etasjer. I første etasje sitter vi på lange bor  og drikker øl av liters glass og det er et klassisk tysk band. Er sykt mye folk, og selvfølgelig mye turister. Likevel drar også tyskere dit. Lærte av guiden vår at du kan få ditt eget bor, men da må du være dedikert. Før de gjorde om reglene måtte du drikke der tre ganger i uka i tre år. Nå må du bare komme en gang i uka i fem år. Ferie er ingen unnskyldning. Dersom du får fast bor blir det hengt opp et skilt over bordet ditt og du får drikke av ditt eget krus. Dette kruset vil Hofbrauhaus vaske for deg og ta vare på til du kommer neste gang. Slike folk finnes det i alle disse store øl-husene i München.
På fredag var christoffer jeg og noen venner av meg på Reptile Youth konsert. Det er et dansk band. Denne konserten var veldig forskjellige fra MUSE, da vi nå var kanskje 100-200 personer, men var utrolig bra. Lørdag var Christoffers siste dag. Da dro vi en tur til Nymphenburg Schloss, som er et sommerpalass her i München og vi var på bruktmarked. Christoffer fant Hugo Boss sko til 35 euro! Vi hadde det utrolig fint sammen nå har jeg minner av Christoffer over hele München.

Uken etter at Christoffer dro ble det mye lesing, men fikk også sett Skyfall på kino og vært på Two Door Cinema Club konsert. Begge deler var veldig bra.

I helgen fikk jeg besøk av foreldrene mine. Vi hadde det også utrolig koselig. På lørdag spiste de frokost hos meg før vi gikk rundt i byen hele dagen. På kvelden spiste vi typisk tysk mat og jeg tok dem med på Hofbrauhaus. På søndag var vi i the Residence og vi gikk mer rundt. Fikk også vært en del steder jeg aldri hadde vært. Fant flere utrolig koselige kafeer. Vi hadde utrolig fint vær. På søndag var det så varmt at vi kunne sitte ute i sola i en tynn genser å drikke vin. Tror aldri før jeg har gjort det den 25.november. Var veldig gøy å ha foreldrene mine her og kunne vise dem byen min. Om tre uker kommer store søsteren min, det blir også utrolig bra tror jeg.
Til helgen skal jeg til alpene og stå på ski! Er utrolig glad for at det blir noe av. Gleder meg masse!

Christoffer I Stuttgart.

Her er meg i en av salene i The Residence.

Christoffer og meg på løpetur i Englischer Garten..

Ølkrusene til de faste gjestene på Hofbrauhaus.

Mamma og pappa ved Karlsplatz. Der man for tiden kan drikke Gluhwein, spise pølser og stå på skøyter.

Mamma og meg ved Königsplatz.

Emneord: besøk, Alpene, Tyskland, München, Ludwig-Maximilians-Universität München, LMU, master, modellering og dataanalyse Av Rebecca Wiborg
Publisert 27. nov. 2012 06:55 - Sist endret 1. okt. 2015 11:22

Så hyggelig at begge besøkene

Så hyggelig at begge besøkene hittil har vært bra. Men du vet jo at "third time''s the charm!" så jeg kan ikke annet enn å tro at 14.-16. desember blir fantastisk! Jeg gleder meg i hvert fall enormt!

Skrevet av: Anonym

anonym@webid.uio.no - 27. nov. 2012 09:01

Så koselig. Jeg gleder meg

Så koselig. Jeg gleder meg også veldig

Skrevet av: Rebecca Wiborg

anonym@webid.uio.no - 27. nov. 2012 09:11
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for å kommentere