Ny innlevering for studenter med "ikke godkjent" oblig.

Merk: For at veiledningen under skal virke som tiltenkt, må alle obliger være vurdert/"karaktersatt" i Canvas. Altså: Alle innleveringer må ha fått karakteren/statusen "Godkjent" eller "Ikke godkjent"

Opprett en ny seksjon, f.eks. med navnet "Andre innlevering av Oblig 1". Dette gjør du i "Innstillinger"-bildet for emnet. Velg fanen "seksjoner" og trykk "+ Seksjon":

Sorter studentene etter karakter i Karakterer-/Grades-bildet i Canvas med å trykke inne i ruten med samme navn som den aktuelle oblig.-en. En hake betyr "godkjent", et kryss betyr "ikke godkjent":

Det kan være lurt å åpne en ny fane eller et nytt vindu for følgende: Gå til Personer-/People-bildet og trykk "+ Personer":

Gå tilbake til Karakterer-/Grades-bildet. Kopier "Sekundær-ID"-en (brukernavn@uio.no) til studentene med underkjente obliger (dem som har kryss) fra Karakterer-/Grades-bildet.

Gå til Personer-/People-bildet. Lim inn studentenes Sekundær-ID i valget "Innloggings-ID". Du kan lime inn flere brukere under hverandre. Velg seksjonen du opprettet i punkt 1:

Be faglærer om å gi seksjonen du opprettet i punkt 1 ny innleveringsfrist (ev. gjør det selv).

Publisert 15. mars 2019 13:50 - Sist endret 18. mars 2019 13:14