Seminar for ph.d.-programrådet og DOKA 22.06.2022

Til stede: Petter Nielsen (IFI), Hanne Hjorth Tønnesen (FAI), Andreas Görgen (FI), Torsten Hugo Struck (NHM), Josef Noll (ITS), Erlend F. Wold (MI), Reidunn Aalen (IBV), Anders Isaksen (ph.d.-representant, IBV),Julie Johanne Uv (ph.d.-representant, IFI) Ingunn Kathrine Wehus (ITA), Valerie Maupin (GEO), Stian Svelle (KI), Sonja Merethe Mork (Naturfagsenteret), Bjørn Jamtveit (forskningsdekan), Hanne Sølna (seksjonssjef studieseksjonen), Jean Raphael Martinez (MN), Natalia Utkina (MN), Anniken Rotstigen Birkelund (MN)

Forfall

Referat fra forrige møte 12.05.2022

PROGRAM

09:15 Programseminar for nye ph.d.-kandidater (infosak)

09:25 Mottak av ph.d.-kandidater ansatt ved MN: fakultetet presenterer et utkast og ønsker seg tilbakemelding for å kunne jobbe videre med onboarding-rutiner.

Presentasjon v/Jean Raphael Martinez

09:50: Pause

10:00: IFI i samarbeid med Linda Therese Sørensen Westgaard fra ForVei har en pilot der ph.d.-kandidater samles i diskusjonsgrupper og drøfter forskjellige temaer knyttet til doktorgradsutdanning, f.eks. veiledning eller trivsel på arbeidsplassen. Linda og Pernille Adine Nordby  presenterer piloten og deler sine erfaringer.

Presentasjon v/Linda og Pernille

10:30: Gruppearbeid - Er disse diskusjonsgrupper noe som bør innføres på hele fakultetet? I så fall hvordan skal det implementeres?

11:30 Lunsj og presentasjon av gruppearbeid

12:00 Slutt