Til stede: Knut Martin Mørken (MN), Tom Andersen (IBV), Tom Lindstrøm (MI), Hege S. Christiensen (FAI), Eli Olaug Hole (Fysisk institutt), Jaan Erik Roots (Kjemisk institutt), Ragnhild Kobro Runde (IFI), Annik Myhre (Geo), Karoline S. Lilleøren (Geo), Yvonne Halle (MN), Anne-Lise S. Hansen (MN), Morten Østigård (studentrepresentant), Emilie Willoch Olstad (studentrepresentant), Solveig Kristensen (MN), Dag Langmyhr (IFI), Hanne Sølna (MN), Inge Christine Borge (MN), Frode Hansen (ITA), Andreas Tandberg (MN, referent).
Saksliste
Sak |
Tema |
Sakspapirer |
---|---|---|
1 – Informasjonssaker v/Solveig Kristensen |
|
|
2 – Digital eksamen |
Andreas Tandberg presenterte forvaltningsstruktur og fremdriftsplan for prosjekt digital eksamen ved MN i perioden 2016–2018. Se presentasjon til høyre. Vi er i ferd med å ansette ny medarbeider i den nye nyopprettede 100%-stillingen i prosjektet. Det ble kommentert at det per i dag oppleves som tungt og byråkratisk for interesserte faglærere å få tildelt brukernavn og tilgang til det digitale eksamenssystemet til leverandøreren Inspera. Utdanningslederne etterlyste en åpen testbase der faglærere som er interesserte i digital eksamen-prosjektet kan redigere eksamensoppgaver og prøve ut systemet. Andreas har meldt inn dette behovet til den sentrale prosjektgruppen. Solveig tar opp saken i styringgruppen for prosjekt digital eksamen. Solveig orienterte om mandatet til Flex Ex, UiOs totalløsning for digital eksamen og innleveringer. Flex Ex skal være en fleksibel og modulbasert eksamensløsning som skal utvikles på en dynamisk måte i tråd med mulighetene den teknologiske utviklingen gir. Flex Ex-prosjektet har foreløpig ikke fått noen tidsavgrensning fra UiOs side. |
|
3 – Rammer og prosess for emneutvikling i programrevisjonen ved Knut |
Knut presenterte de overordnede føringene for arbeidet med emneutviklingen i programrevisjonen. Knut understreker at dette ikke er noen konkret bestiling, men en påminnelse om hvilke momenter som er sentrale i emnearbeidet. Det er viktig å sikre en helhetlig emnematrise der det er sammenheng mellom emnene. Profesjonell kompetanse og studentstyrt undervisning er andre viktige momenter instituttene må ha med inn i arbeidet med emneutviklingen. Se de tre hovedbolkene "Faglig innhold", "Innsatsfaktorer" og "Kultur" i Knuts presentasjon for inspirasjon i dette arbeidet. |
Emneutvikling |
4 – Utdanningslederseminar 18/2 |
Informasjon om dette seminaret kommer på e-post til utdanningslederne etter møtet |