Til stede: Hanne Sølna (MN), Solveig Kristensen (MN), Cathrine W. Tellefsen (FI), Øivind Kure (ITS), Mari Stamrud (studentrepresentant), Didrik Kruse (studentrepresentant), Knut Mørken (MN), Frode Hansen (ITA), Arnt Inge Vistnes (FI), Jon Ove Hagen (GEO), Yvonne Halle (MN), Gro Smistad (FAI), Stein Kaartveit (IBV), Jaan Roots (KI), Andreas Tandberg (MN, referat)
Fravær: Ragnhild Kobro Runde (IFI)
Sak |
Tema |
Sakspapirer |
---|---|---|
1 – Orienteringer |
|
|
2 – Podcast som del av en helhetlig læringsdesign. Hvordan påvirker podcasting læringsutbytte og oppmøte? Hva sier forskningen? |
Bjørn Stensaker (LINK) orienterte om podcasting i undervisningen og om hvilke muligheter denne undervisningsformen gir, samt hvordan podkasting påvirker oppmøte, læringsutbytte etc. Se presentasjon i høyre marg. |
Podcasting |
4 – instituttkvarteret | Frode K. Hansen etterlyste en oversikt som beskriver undervisningskravene for opprykk fra førsteamanuensis til professor. Det ble i fjor nedsatt en "arbeidsgruppe for merittering av utdanningsfaglig kompetanse" ved UiO. Denne arbeidsgruppen ga sin anbefaling til UiO i møte i universitetsstyret 4/12 2018. UiO har sluttet seg til anbefalingene til arbeidsgruppa. Det kommer til å bli utformet et tillegg i reglementet som beskriver vurderingsprosessene for opprykk, der undervisning er skilt ut som eget punkt. VI tar saken opp igjen i STUT når dette tillegget foreligger. |